פיאסטרי ורדבול כושלים, סאובר מככבים

שתף/י מאמר
3 דקות קריאה

רדבול מהמרים

משפט אחד: מה לעזאזל חשבתם?
ברדבול רצו לתת למקס סיכוי לנצח. ברור שבתנאים רגילים למקלארן יש יתרון מובנה, אז לקחו החלטה מאוד אמיצה :  לחתוך חזק בכח ההצמדה, ספציפית בכנף האחורית. זה ייתן למקס מהירות יותר גבוהה, ובאשר למקומות בהם צריך הצמדה גבוהה – פשוט לסמוך על מקס שהוא יסתדר. זה עבד מצוין בסוזוקה. מקס לקח שם את הפול והמקלארנים פשוט לא הצליחו להצמד אליו ולעקוף, בגלל תוואי המסלול שנעדר ישורת ארוכה שמובילה לפניה איטית וגם בגלל שבסוזוקה שחיקת הצמיגים (תחום בו המקלארן מציינת בו) ממילא הייתה נמוכה.

לא כך בסילברסטון: במסלול לא רק שיש ישורת ארוכה (ישורת ההנגאר), אלא גם שלפניה יש את פנית הצ'אפל האיטית יחסית, שכדי לצאת ממנה מהר צריך…הרבה כח הצמדה.

אבל זו רק ההתחלה. ברדבול לקחו הימור שיהיה מרוץ יבש. על מסלול רטוב ההצמדה הופכת להיות ה-ר-ב-ה יותר קריטית.ברדבול בחנו את תחזית מזג האוויר שצפתה מסלול יבש בשעת המרוץ, הם רק לא לקח בחשבון שזו אנגליה שבה הגשם מגיע מתי שבא לו.

התוצאה? מרוץ מאוד מרושל של מקס, עקיפות קלות עליו ואפילו ספין נדיר בסיום מכונית הבטיחות.

קל נורא לומר את זה לאחר המעשה, אבל לפני המרוץ, ממש לפני המרוץ, כבר ידעו שיהיה גשם. היה עדיף לרדבול להחליף למקס כנף אחורית, לתת לו לזנק מהפיטליין. במזג אוויר כזה ברור שתהיינה מכוניות בטיחות ומקס כבר היה מוצא את דרכו לחזית.

פיאסטרי זורק ניצחון לפח

של פיאסטרי היה פשוט וקל. הוא לחץ על הבלמים בעוצמה של 60 PSI והמכונית האטה כתוצאה מכך ב 160 קמ"ש שלמים. החוק פשוט אוסר על בלימה כזו בפאזה בה מכונית הבטיחות נכנסת לפיטס והנהג המוביל הוא בעצם ה SC. הבעיה היחידה שיש לי עם העונש הזה היא שזו עבירה טכנית שלא התרחשה תחת תנאי מרוץ, אלא בנסיעה מנהלית, אם אפשר לקרוא לשיירה של 20 מכוניות F1 "שיירה מנהלית". עבירה כזו לא צריכה לקבוע את זהות המנצח במרוץ (אלא אם נעשה עבירה ממש זדונית, כמו זו שווטל עשה להמילטון בבאקו ב 2018

https://www.youtube.com/watch?v=ANK91305IVg

במרוץ פיאסטרי היה מהיר מנוריס שאמנם סגר עליו בשלבים מסויימים, אבל לא איים על ההובלה שלו אפילו לרגע אחד. הנהג המהיר ביותר צריך לנצח. זה נורא פשוט.

 

הולקנברג וסאובר מבריקים

ברמה הריגשית כולנו שמחים ומלאי אושר על כך שהולקנברג סוף סוף הצליח להגיע לפודיום אחרי 239 מרוצים. זה יופי של קטרזיס לצופים, ובסוף זה מה שכולם רוצים.

בפועל, הולקנברג באמת מביא עונה טובה, מצדיק השנה את הנוכחות שלו על הגריד. אבל, אנחנו רוצים לראות על הגריד את הנהנים הטובים ביותר בעולם. האם נהג עם קריירה ארוכה כל כך, ובצורת שיא של פודיומים, האם הוא צריך להיות על הגריד כשיש לא מעט כישרונות שלא מגיעים בכלל ל F1 רק בגלל כל מני עיניני מימון וחוזים מגבילים מול הקבוצות. אני בכלל לא בטוח. הקריירה של הולקנברג נמתחת על פני 15 שנה. נהגים בודדים מצליחים לתחזק קריירת F1 ארוכה כל כך. היו לו הבזקים של ביצועים טובים לאורך התקופה הזו, אבל הם היו בודדים. בודדים מאוד. הקהל מאוד שמח על הפודיום הזה, והמדיה החברתית פשוט התפוצצה מפוסטים של קבוצת סאובר חוגגת. אבל זה בדיוק העניין – ההישג של הולקנברג טיפה שם בצל את מה שחשוב באמת: קבוצת סאובר היא הקבוצה המשתפרת של 2025. הם השיגו 35 נקודות ב 5 המרוצים האחרונים. מישהו שם עושה את העבודה כמו שצריך, ונקווה שאאודי ישכילו להמשיך את המומנטום הזה ב 2026.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

הצטרפו עכשיו לניוזלטר של אף אחד על F1

עדכונים חמים, ניתוחים בלעדיים ותוכן שלא תמצאו בשום מקום אחר – היישר לתיבת המייל שלכם.