תובנות ממונטריאול

שתף/י מאמר
3 דקות קריאה

היה מרוץ לא רע במונטריאול, ראס מנצח, מקלארן כושלים. אני אתמקד במספר ארועים שיש להם חשיבות בעיני:

ג'ורג ראסל – המפציץ החמקן

בשקט בשקט, ראסל מספר השנה ביצועים ברמה הגבוהה ביותר, באופן עקבי, מרוץ אחרי מרוץ. הוא מוציא את המקסימום מהמכונית בכל פעם מחדש. במונטריאול זה הביא לו את הניצחון, נצטרך לחכות לאוסטריה כדי לראות אם יש שינוי מגמה בצמרת, או שזה ארוע חד פעמי. מאז שהתקנות החדשות נכנסו ב 2022 מרצדס סיפקו הבלחות של ביצועים מעת לעל, אבל לעולם לא באופן עקבי. אני מהמר שזה לא השתנה, ושבאוסטריה הם כבר לא יעמדו על המדרגה העליונה בפודיום. ניראה.

אם מסתכלים על 2925 עד כה, מבחינתי לפחות, רסאל מדורג שלישי, מייד אחרי פיאסטרי וורסטפן.

 

ציר ראסל – ורסטפן

החוזה של ראסל מסתיים בסוף השנה, ובמרצדס לא רצים לחדש אותו. יש לכך סיבה אחת בדיוק, ולסיבה הזו קוראים מקס ורסטפן. טוטו וולף מקווה שמקס יתיאש מרדבול, ינצל סעיף יציאה שכלל הנראה יש לו, ויחתום במרצדס. לדעתי זו תקוות שווא. בשנה הבאה יש תקנות טכניות שונות לגמרי. המכוניות תהיינה חדשות לגמרי. אף אחד לא יודע איזו קבוצה תשלוט. אמנם יש המון המון הימורים שאלו יהיו מרצדס, שכן האם כבר הוכיחו בפעם הקודמת שניכנסו מכוניות היברדיות מסוג חדש, ב 2014, שהם הכי טובים בלייצר מנוע היברידי שפשוט שלט באופן דרמטי, אבל עברו מאז 12 שנה. אנשים התחלפו. בעיני זה סתם הימור, והשאלה היא מה מקס יחשוב. להערכתי יישאר עם רדבול. בלעדי מקס רדבול היא קבוצת מהשליש התחתון ב F1. זה נתון מדהים. אני לא רואה אותם נותנים לו ללכת. ואני גם לא רואה את טוטו וולף מתאבד עליו בסגנון השיעי שהורנר מבצע, בכל פעם שמקס מתנהג כמו מקס.

יחד עם זאת, אני מאוד הופתעתי והתאכזבתי מהתגובה של וולף לאחר ההתנקשות של מקס בראסל (להזכירכם נהג מרצדס!) בברצלונה. כשנשאל לדעתו וולף אמר שהוא עוד צריך לראות את זה מכמה זוויות כדי להבין מה קרה שם. בקיצור – התחמק. זה כשנהג של קבוצה יריבה, לא סתם יריבה – יריבה מרה, פוגע במכוון בנהג של קבוצת מרצדס. אין סוף לציניות ב F1.

 

האיש שלעולם לא יהיה אלוף עולם

במונטריאול נוריס המשיך את המגמה שאנחנו רואים לאורך חלקים נרחבים מעונת 2025 – נהג שיש מתחתיו את המכונית הכי מהירה בסבב, ששוב ושוב עושה טעויות קשות בדרוג ובמרוץ. במונטריאול הוא הרס לעצמו את ההקפה הכי חשובה של Q3, וכתוצאה מכך זינק מהמיקום השביעי. במרוץ הוא ביצע שגיאה בסיסית ואף מביכה, בנסיון העקיפה שלו על פיאסטרי. נוריס עושה יותר מדי טעויות. הוא איש המאה העשרים ואחת: מודע לעצמו, ישר, מחמיר עם עצמו מאוד בביקורת עצמית. כל התכונות שאלוף עולם צריך שלא יהיו לו. בואו ניראה את המתחרים של נוריס:

ורסטפן: מכונת לחימה חסרת רחמים. לא מתנצל גם אחרי פיגוע על המסלול.

ראסל: יודע לשחק את המשחק. אולי היחידי שיודע להתמודד עם מקס גם מחוץ למסלול. ההערות שלו כלפי מקס במסיבת העיתונאים לפני המרוץ במונטריאול ("יש לי המון נקודות עונשין לשחק איתן", הן מופת של לוחמה פסיכולוגית, ואם לשפוט לפי התגובה של מקס  (" ההערות האלה ממש מרגיזות אותי") – זה עובד מצוין.

פיאסטרי: מדובר על בוט שחנקן נוזלי זורם בעורקיו. אחרי הניצחון בברצלונה אכל פיצה בערב ביחד עם המנהל שלו – מארק וובר (נהג עבר אוסטרלי), והלך לישון. פיאסטרי בלתי שביר ושום דבר לא מזיז לו. הוא פשוט מושך בכתפיו וממשיך הלאה. קצת מזכיר את איש הכספית מהסרט השני בסדרת שליחות קטלנית – יעיל, בלתי עציר.

 

זה משאיר אותנו עם נוריס, שיכול היה ביקום מקביל להצטרף לארגון כמו גרין פיס. אין לי שום בעיה עם גרין פיס, זה פשוט לא האופי שנהג מרוצים צריך. נוריס יוכל להיות אלוף עולם רק אם תהיה לו המכונית הטבה ביותר באופן עקבי, עם מס 2 כנוע. כרגע זה לא ניראה באופק.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

הצטרפו עכשיו לניוזלטר של אף אחד על F1

עדכונים חמים, ניתוחים בלעדיים ותוכן שלא תמצאו בשום מקום אחר – היישר לתיבת המייל שלכם.